Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hjälp med topplockspackningen behövs..

Startad av M · 2002-06-01 · 2 svar

MTrådstart
Jag har har tagit ut hela toppblocket och rensat den.. Nu är de bara att skrapa den gamla packningen...

Hur ska packningen skarapa? Jag har hört att den måste mätas och sånnt men hur????

Kan någon förklara..
CarMan
Eftersom du har en Volvo 240 87:a med 230 K-motor så är det bara att köpa en orginal packning på volvo!!

Eller åkte du Renault Senic deisel? då måste packning beställas efter tjocklek.

:q :q :q :q :q

= Var har du för bil?
M
En BMW 518iS -87 M10 motor..

Fler trådar i Hjälpforumet Bil