Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

oljeläckage golf

Startad av – · · 2 svar

·Trådstart
Var e det vanliga ställen att de läcker olja från motorn på en golf, jag har bytt oljetrycksgivare, ventilkåpspackning men den vill fortfarande läcka. Motorn är mycket oljig i området runt kamremskåpan
·
Det sitter packboxar innanför remskivorna både uppe vid toppen och vid nedre drevet. Det är ganska vanligt att det läcker ut olja den vägen. Inte så svårt att byta, det svåraste brukar vara att få av remskivorna utan avdragare.
Erik Juhlin
jaha då e det väk bara till att byta.

tackar för det svaret hp

Fler trådar i Hjälpforumet Bil