Motorforum.nu

ForumMotorsport & Racing

Regnkungen

Startad av JoakimE · · 14 svar

JoakimETrådstart
Japp då visade Schumi åter igen vem som är regnkungen :D
Go Schumi, GO!!!
Anonymous
F1 2002 verkar gå alldeles underbart bra i regnet :D

Inge glömma att TV4 sänder kvalet imorrn kl 13:00 :-)
aleborg
Jasså? Det hade jag missat, tack skall du ha :-)
aleborg
Tydligen skall det vara skurar i morgon så detta kan bli intressant ;-)
Anonymous
Vi får väl hoppas att Schumis däck håller iår ;-)

Williams var även de förvånandsvärt långt ner, och Toyotan verkar inte alls gå lika bra i regn som i tort väder :l
aleborg
Jo man kan ju undra om Toyota någonsin har testat i regn, det är ju dock helt klart att Bridgestone har ett rejält överläge jämfört med Michelin när det gäller regndäck.
pergi1
Bridgestone har övertaget, vi får se hur länge det dröjer innan det förändras. Ferrari i toppen var knappast en överaskninga. Kul att McLaren iaf är snabbare än Williams än så länge, hur länge det nu varar :(

G Fisichella visar att han är snabb, synd att han inte sitter i en Renault. BAR längre ner :(
Anonymous
Däckskriget kan helt klart göra detta till en mycket intressant säsong, för varken Bridgestone eller Michelin kommer ligga på latsidan, Brigdestone behöver aningens bättre mjuka däck medans Michelin har en bra bit kvar på regndäcken :-)

Kan det ha varit så att Williams körde med mer soppa, för såpass långsam skall den väl inte vara?
Hur som helst så lär det bli en intressant grid på söndag om det fortsätter att regna imorrn :-)
Anonymous
Schumi!!! :h
Dubbelt ferrari, följt av dubbelt Williams, följt av dubbelt McLaren där Räikkonen slog Coulthard :-)

Yoong får stå i skamvrån imorrn §e

Dessutom 70% chans/risk för regn imorrn, så racet lär bli något att se :-)

_________________
"Om man kört Nürburgring och påstår sig inte ha varit rädd, då är man antingen en lögnare eller så körde man helt enkelt inte fort nog"
- Jackie Stewart

[ Detta Inlägg ändrades av: JoakimE den 2002-04-13 14:17 ]
aleborg
Japp, det kan inte bli bättre :D
pergi1
Bra att Kimi var snabbast i stallet. Mindre kul att båda är väl distansierade av både ferrari och Williams. Det vi kan hoppas för inför morgondagen är regn, då borde McLarens chassi vara en fördel jäntemot Williams råstyrka. Ferrari blir dock svåra att nå. Lite överraskningar finns även att se fram emot.

Hur långt klarar sig Rubens, i vilken kurva smäller det mellan Michael och Juan-Pablo, hur klantar sig Sato? Frågorna är många, imorgon får vi svaren...
Anonymous
Quote:
On 2002-04-13 23:23, Jocke wrote:
Bra att Kimi var snabbast i stallet.
DC körde ju nästan äckligt långsamt ju, problem med bilen eller bara bättre motstånd? :l
Quote:
Det vi kan hoppas för inför morgondagen är regn, då borde McLarens chassi vara en fördel jäntemot Williams råstyrka. Ferrari blir dock svåra att nå. Lite överraskningar finns även att se fram emot.
Inte liten risk för regn heller, 70%, men men, lite regn gör loppen helt klart mer intressanta :-)
Quote:
Hur långt klarar sig Rubens, i vilken kurva smäller det mellan Michael och Juan-Pablo, hur klantar sig Sato?

Rubens kör faktiskt riktigt bra iår, höll ju pole-tiden väldigt länge, kan utmana om favoriterna faller :-)

Och JPM vs MS striden fortsätter imorrn i Acque Minerali :h
Anonymous
Forza Schumi :D

Inget regn, tamt kört av Montoya och Coulthard, F1 2002an går fruktansvärt bra, Barrichello visade att även han vet hur man kan använda långfingret, skööönt race helt enkelt :-)

1. M. Schumacher
2. R. Barrichello
3. R. Schumacher
4. JP. Montoya
5. J. Button
6. D. Coulthard
7. J. Villeneuve
8. F. Massa
9. J. Trulli
10. N. Heidfeld
11. M. Webber
resterande delar bröt
aleborg
En liten korrigering, bilen heter F2002 och inte F1 2002.
:p

Men underbart av Schumi och Rubinho...
Anonymous
Quote:
On 2002-04-14 16:10, Psycho Dave wrote:
En liten korrigering, bilen heter F2002 och inte F1 2002.
:p

bah, petitesser ;-) :p

Fler trådar i Motorsport & Racing