adde34

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 59 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar till: Byta bromsrör Suzuki swift -00 #26025

    adde34
    Deltagare

    Hej ifrågasätt inget jag säger.

    1 Bromspedalen måste vara nedtryckt under arbetet, tryck ner med något som passar ”tex en kvast eller dylikt och justera med att föra förarstolen fram/bak”

    2 byt rören och dra åt skarvarna som du använt.

    3 ta bort skiten vid pedalen, och lufta bromsarna. Dvs se till att det adrig tar slut med BRV i behållaren. och öppna en nippel i taget enbart bak. när det slutar bubbla så är ingen luft kvar. du kommer behöva stänga nippeln och pumpa lite på pedalen och öppna igen för att få ut allt. va ej orolig för att det kommer in luft när du öppnar för det gör det inte.

    Klart. lycka till

    som svar till: Felkod 0340 och P0011 Nissan Micra -03??? #77365

    adde34
    Deltagare

    Har för mig att det är samma givare till vev respektive kam, ganska vanligt att dessa byts också.

    Om du lyfter av ”locket” som sitter på motorn (det som sitter över ventilkåpan med luftfiltret i) så har du en variabel kamkedje pryl som drivs av oljetrycket, den sitter bara med 1 skruv och är lätt att ta loss och rengöra, kan tillägga att det aldrig är fel på den och den är aldrig smutsig men vafan du kan ju kolla skiten ändå 🙂 /Nissan meken


    adde34
    Deltagare

    Miltalet har enorm betydelse, slitage delar slits thats it! Ni amatör idioter som säger tvärt om, vet ej för att ni är amatörer. det är 2011 idag skiten är tillverkad för att hålla en viss period sen ska det gå sönder så att ”det kan sugas” mer pengar.
    Du har all skit som kommer sen, hjullager, bromskivor(slitna) oljeläckage, generator sådana saker är det som pajjar med miltalet.
    Bilar är inga evighetsmaskiner även fast folk servar dom enligt tillverkarens intervaller.

    Nej miltalet är viktigt som sören, jag hade i ditt fall behållt 9-5an då den är betydligt bättre än en 93SS i alla kvaliteter.
    Jag är saab tekniker och kan mina saabar

    som svar till: AC-koppling #77211

    adde34
    Deltagare

    En nissan från 99 brukar, ej va lönt att laga ac på brukar börja läcka på så många olika ställen (tror det tvingas bli ny kompressor).

    Jag hade siktat in mig på en annan remdragning.


    adde34
    Deltagare

    Utan att läsa allt som är skrivet i tråden, den drar inte i sig olja som den går lite ½bra på när den är så pass varm att den kan förbränna det?

    som svar till: Problem med fjärröppning Saab 9-5 2005 #76824

    adde34
    Deltagare

    Tycker också det låter som du har problem med tändkontakten, Häll för allt smör i småland inte olja i tändningslåset, det kan sluta med att du inte får runt nyckeln, speciellt när det börjar bli lite slitet..

    Att byta T-kontakt på en 9-5a är något man lämmnar bort…. i övrigt är dessa bilar fantastiska

    som svar till: saab 9-5 2,0t -01 startar inte ibland #75833

    adde34
    Deltagare

    Hejsan Finns 3 orsaker till varför en 9-5 ej startar Tändkasett,B-pump,vevaxelgivare.
    I ditt fall är det 100% vevaxelgivaren, kostar ca 8-900 hos saab. bytes på 10 min kall motor och 60 min varm motor 🙂 så se till att motorn har svalnat.

    som svar till: volvo -01 aut #75684

    adde34
    Deltagare

    Pilen betyder att det finns felkod på automatlådan = åk verkstad och låt dem felsöka

    Motorlampan betyder att du har felkod/er på motorn = åk verkstad felsök

    Brukar hänga ihop dessa felkoder, och är troligtvis en varvtals givare.

    som svar till: Ac problem Passat -07 #75614

    adde34
    Deltagare

    Nu är det ju som så att det blir ju tryck när kompressorn går (därför den finns). Dom får väl helt enkelt ta och hitta läckaget då, dom har väl haft i spårmedel? behövs la knappt när det är så stort läckage.
    Under tiden bilen vart utan gas/tryck så har en ”tryckvakt” sagt ifrån så kompressorn ej slagit igång, såvida du inte har vag’s skitkompressor som går i allafall, då har den gått tills den har skurit pga att oljan försvunnit vilket medför att små metall partiklar satt sig lite här och var och du får lämmna in bilen på sköljning.. har du tur hittar du en verkstad som är inkompetent och ej vet vad det innebär varför denna tar åt sig jobbet. min rekomendation är att köpa en saab /Gubbjäveln


    adde34
    Deltagare

    Har faktiskt aldrig bytt koppling på en ”easy-tronic” låda, så verkar ju klara sig. men håller med om att det säger ju sig självt att det sliter mer på lamellerna om det startas från 2an…
    I övrigt så är det ena rena skit grejer.

    som svar till: Tomgång Polo #75424

    adde34
    Deltagare

    Kolla också, för tjuvluft vakumslangen till bromservo.

    som svar till: Bra begagnad bil? #75394

    adde34
    Deltagare

    Toyota är bäst. där kan du få en bra bil för minsta peng, tex corolla kan få en jätte fin runt 15,000 undvik stora motorer tex v6 och skit. jag e bilmeck

    som svar till: Orginal delar #75383

    adde34
    Deltagare

    Låter ju rent ut sagt fruktansvärt, haha

    så har jag det var enda dag….

    som svar till: tomgång astra-99 #75349

    adde34
    Deltagare

    Vet inte om jag minns rätt, men visst fan fanns det en servicebulletin om detta. skriv din dtc(felkod) här så kan jag kolla vilken åtgärd som krävs.
    Om du har nån dvs

    som svar till: Saab 9000 2.0 cs -92 elfel?? #75348

    adde34
    Deltagare

    Jobbat i 5 år med saab aldrig bytt, kanske va vanligare förr? Självklart är det tändkontakten som är defekt

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 59 totalt)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng