Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Abu Dhabi blir storägare i Daimler AG

Startad av Krister Lindholm · 2009-03-24 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Tyska Daimler AG har fått en ny storägare. En statlig fond i arabemiratet Abu Dhabi köper nio procent av aktierna i den tyska biltillverkaren och blir därmed den största ägaren.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]