Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  slirfeldt 9 år sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #16353

    laggen
    Deltagare

    På Wolksvagen koncernens alla modeller är numera ac-systemen heltokigt konstruerade. Man har slopat magnetkopplingen och kompressorn snurrar alltid. Smörjningen fungerar som dimsmörjning på så sätt att oljan och gasen är blandad i systemet. Förr eller senare läcker gasen ut, oljan ligger då kvar ute i systemet och kompressorn skär ihop. Ett bryrbleck i remskivan brister för att remmen inte skall gå av. Systemet är därmed förorenat av metallspånor som omedelbart havererar en ny kompressor om det inte är 100% rengjort innan, vilket få verkstäder vill ens försöka eller klarar. Detta skrivet som en varning till alla som är berörda.
    I ett normalt konstruerat system med magnetkoppling så känner en tryckvakt av om gastrycket saknas och kompressorn går ej.

    #69520

    slirfeldt
    Deltagare

    Ja dessvärre är det nya tilltag, allt för att göra bilarna billigare att tillverka, men med fel som sedan kunden dyrt får betala då dess garantier lagom upphör,, och att låta AC kompressorn jobba kontinuerligt gör med att den slits ut onödigt fort till detta med följden då dess brytbleck till förmodan skulle lösa ut, så rinner slantarna väldigt snabbt i väg.

    Där annars redan AC arbeten är duktigt prisatta speciellt med materialkostnaderna och som fortfarande i regel består av korrosionskänslig aluminum, som bilägarna surt får betala dyrt för.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng