Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Alkolås i stället för indraget körkort

Startad av Krister Lindholm · 2010-07-15 · 2 svar

Krister LindholmTrådstart
Den som döms för rattfylla ska slippa bli av med körkortet. Regeringen föreslår att rattfylleridömda ska få behålla körkortet om de går med på att installera alkolås i bilen.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld
joose
Helt klar, USA har haft det i 16år i vissa delstater.
Ludde_57
Alkolås bör vara ett absolut krav för att få köra bil igen EFTER avtjänat straff.

Den som förlorat körkortet genom fortkörning får ju vackert vänta ut strafftiden, varför dalta med ett rattfyllo?

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]