Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Amerikan ökar ägarandel i Koenigsegg Group

Startad av Krister Lindholm · 2009-09-24 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Att Koenigsegg Group är på väg att köpa Saab Automobile är ingen hemlighet längre. Att kinesiska Beijing Automotive ska köpa in sig i i Koenigsegg Group är också känt, men att de befintliga ägarna stärker sina positioner inom Koenigsegg Group är mindre känt. Nu utökar amerikanen Fabela sin andel till 42 procent.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]