AAlkvettern2011-11-04 · #Har du kollat så att växelinstrumentet, i instrumentbrädan visar att du har P-läget när du försöker starta.
Det kan hända att när switchen i lådan går, så vet inte TCM var växelgivaren befinner sig (den ska vara i P för att starta) och då går det inte starta oavsett var spaken är.
Att du kan vrida nyckeln kan också härleda till att switchen är felande som tillåter detta.
Kan vara värt att kolla upp.
idag ska vi ge oss på den igen har bytt en givare ska koppla på datan igen och se om de blir jackpott idag!
ag4 getriebe 01d d60 bromsljus kontkakten får jag upp felkod på kan den orsaka att bilen inte ger gnista lr pumpar in soppa genom insprutningen???
ja vissa automatbilar måste trampas på bromsen för att det ska gå att starta dom. om ingen givare säger att bromsen är nerere borde den inte gå att starta men då borde inte ens startmotorn gå runt juh....
Long shot men men ger dig ändå detta: .... jag kan inte Wv audifamiljen så väl men jag har sett massvis av trådar här på forumet som behandlar denna familj då den har jättekonstiga problem.... MÅNGA av dessa trådar har löst med något som heter hallgivare, jag vet inte alls vad detta är då jag aldrig haft problem med hallgivare, detta verkar vara något som drabbar wv audi seat skodaägare.... men sök på hallgivare och kolla upp om det är trolig orsak.
Hallgivaren kanske? Det felet var det på min Audi 100 då den helt plötsligt inte startade!
Mvh Doran
ja värt att kolla upp men min får ingen knista lr soppa