Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

BAIC köper delar av Saab

Startad av Krister Lindholm · 2009-12-14 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Kinesiska biltillverkaren Beijing Automotive har preliminärt kommit överens med GM om att köpa teknik och verktyg från Saab. Affären är värd drygt två miljarder kronor, pengar som enligt uppgifter Saab ska få ta del av.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]