Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

BAIC miljardsatsar efter köp av Saab-delar

Startad av Krister Lindholm · 2010-01-03 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Köpet av Saab-teknik ser ut att bli startskottet för en rejäl offensiv av kinesiska BAIC. BAIC planerar att investera drygt 30 miljarder kronor för att utveckla nya modeller som ska säljas under eget namn. Avgörande för planerna är den gamla Saab-tekniken.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]