BAIC skulle ha blivit delägare i Saab om affären gått igenom. Så blir nu inte fallet. Men än har kineserna inte sagt att de ger upp. Enligt ett pressmeddelande säger de att alternativen ska ses över och att målsättningen fortfarande är att bli mer globala.
Läs mer här...
Nyheten kommer från Teknikens Värld
Läs mer här...
Nyheten kommer från Teknikens Värld