Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Bensinpriset under 11 kronor

Startad av Krister Lindholm · 2008-11-04 · 9 svar

Krister LindholmTrådstart
Medan priset på E85 och diesel gick upp så sent som i går gör priset på bensin motsatsen. I dag sänktes riktpriset på 95-oktanig bensin med 20 öre till 10,99 kronor - lägsta noteringen sedan februari 2007.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld
Ludde_57
Maxell
På Hydro i Kisa kostade bensinen i eftermiddags 10:29 Kr... Hur det ser ut just nu vet jag ej eftersom jag bor 2 mil därifrån.....
rollet
Ohh...nu har dom sänkt priset med 50 öre på den lokala macken. Då sparar jag ju 25:- på en full tank! Kanske har råd med en extra jordnötspåse ikväll!? :eek:
Ludde_57
Sänkt 50 Öre!?

Du är säker på att det inte är en höjning du sett?
rollet
Det är Värmland det här. Vi är lite efterblivna...:D
Ludde_57
Ludde_57
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article3841639.ab
"Det låga bensinpriset får många bilister att jubla.
Men alla är inte lika positiva – miljöpartiet vill höja priset.
– Vi vill att man höjer CO2-avgiften nu, säger Karin Svensson Smith (mp)."

"Enligt miljöpartiet är det låga priset negativt.
– Självklart tycker vi att det är dåligt, för vi vet att det på sikt kommer att bli dyrare och då är det lika bra att man anpassar sig för det, säger Karin Svensson Smith (mp), riksdagsledamot och ledamot i trafikutskottet. "

Lika bra att anpassa sig!?
Vad är dyrare, 1 Krona, eller 50 kronor? Om vi väljer det lägre beloppet idag, räcker det för MP´s klimatpolitik imorgon?

Och vad säger att bensinpriser fortsätter vara "lågt", i somras var det allt annat än lågt. Vad det är till sommaren vet vi ännu inte, men förmodligen kommer det att vara mycket högt även utan MP´s skatteförslag.
MoPar 66
Nu är det nere i 10:14 här i Eslöv Skåne
Maxell
Såg 10:04 idag på Shell i Kisa!! Skulle va kul om de sänkte under 10 Kr gränsen igen.. Det var ju ett tag sen...

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]