Har du inte en avställningsförsäkring på bilen då ?
den fungerar "hjälpligt" om du bara skall besikta, för ett bättre försäkringsskydd bör du ta en riktig trafik eller halvförsäkring.
Nej jag har inte haft någon försäkring när den varit avställd.
Efter en kontroll med bilregistret nu så sa dom att jag får åka till bilprovningen utan att ställa på den men jag får exempelvis inte åka till en verkstad utan att ställa på den. Kontrollerade med försäkringsbolaget igen och då kom jag till en annan person som sa att jag kunde ta en trafikförsäkring utan att ställa på den om jag bara skulle besiktiga. Så det löste sig till slut.
Bara att hålla tummarna att "pärlan" går igenom då.