Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bilkostnader

Startad av Krister Lindholm · · 25 svar

CarMan
Tor.
Du glömde:
soppa
besiktning
Reprationr + slitage + undrehåll
parkering / garage
eventuellt avbetalning på lån & värde minskning

Oj vad dyrt det vart, vill inte äns räkna på min bil :-)
Rodalacket
Quote:
Hur mycket kostade försäkringen (halv?)
På en så gammal bil tycker jag det räcker med trafikförsäkring. Då lär du få ner försäkringskostnaden med 1000-1500 per år.
Kongo
Quote:
On 2002-02-12 23:46, Harback wrote:
Hejsan, tack för svaret...fick många av mina frågor besvarade.

Men jag kom på några till. Hur mycket kostade försäkringen (halv?) respektive skatten?

gå in på folksam.se eller dial.se eller andra försäkringsbolagshemsidor å kolla priserna.
hakanrode
CarMan ->

Soppa?
Quote:
Har för mig att jag kom c:a 50 mil på 40 liter med enbart stadskörning.

Besiktning?
Priset för kontrollbesiktning av personbil är 260:-

Reprationr + slitage + undrehåll?
Quote:
Varje gång man lämnade in den på service så var det ju nånting som behövde bytas som gick på en tusenlapp eller två.

parkering / garage?
Parkerar gratis

Eventuellt avbetalning på lån & värde minskning?
Inga lån - Peugeots värde varar :e
Andreas
Peugeot's värde varar?
Ja, om du köper den för 1200:-, behåller den tills den är äldre än 7 år, och sedan skrotar den! (Efter 7 år är det inget kvar av den och skrotpremien är 1200:-)
hakanrode
Quote:
Efter 7 år är det inget kvar av den

Märkligt... Jag har haft en Peugeot som var 13 år där fanns båda tuta och blinkers kvar :q
Krister Lindholm
Quote:
On 2002-02-21 12:29, Tor wrote:
Märkligt... Jag har haft en Peugeot som var 13 år där fanns båda tuta och blinkers kvar :q

Det var inte illa att tutan funkade efter så många år :p
hakanrode
Visst är det konstigt. Jag blev också förvånad.
Tutan ska ju tydligen funka i max sju år.

_________________
/Tor

[ Detta Inlägg ändrades av: Tor den 2002-02-21 14:53 ]
Bozzle
Hur ligger det till med blinkersen efter ca 7 år
hakanrode
Jodå, senast jag såg dom så blinkade dom och mådde bra. ;-)
Krister Lindholm
Hmmm..

Jag inser nu när skadan redan är skedd att den här formen av ironi/skadeglädje/trams etc inte hör hemma i den här delen av motorforum & jag ber därför mig själv & alla andra att lägga ner tramset & respektera trådförfattarens grundläggande frågeställning & därmed besvara den på ett mera korrekt sätt!