Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

BMW och Daimler byter aktier - första steg mot samgående?

Startad av Krister Lindholm · 2009-03-08 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Daimler och BMW planerar ett aktieutbyte för att öka samarbetet mellan företagen. Det rapporterar tyska Der Spiegel. Quandt-familjen, som är storägare i BMW, befarar att utbytet är ett första steg mot att Daimler tar makten över BMW.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]