Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

BMW X1 ska byggas i Kina

Startad av Krister Lindholm · 2010-04-22 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
De kinesiska bilköparna verkar inte kunna få nog av europeiska premiumbilar. Nu meddelar BMW att de ökar sin satsning i Kina med en ny fabrik och en förväntad årsproduktion på 300 000 bilar. Dessutom ska lillsuven X1 sättas ihop där borta.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]