var mäter du då? låter som om du hittat en jordpotential nånstans som ligger på -12. Sånt är faktiskt inte omöjligt. Edit: Åsa-Nisse har rätt, om likriktaren är paj så får man ju ca 24V.
Byta styrenhet till volvo v70 d5
Jaha, så nu lever liket??? Har du bytt till helt ny motorstyrbox då??? Laddar det så tok mkt kanske det var det som dödade gamla boxen???
Har inne bilen hos bilia men dom viste inte felet vad de berodde på att den laddar så mkt under start,
så har nu tipsat dom att kolla laddningsregulatorn imorgon .
de jag vet att den hade en trasig relä till styrenheten troligen pga den höga spänningen 24v så ska byta relät och regulatorn innan man testar om gamla styrenheten fungerar eller om den också e paj.
Tack för alla tips !!!
så har nu tipsat dom att kolla laddningsregulatorn imorgon .
de jag vet att den hade en trasig relä till styrenheten troligen pga den höga spänningen 24v så ska byta relät och regulatorn innan man testar om gamla styrenheten fungerar eller om den också e paj.
Tack för alla tips !!!
Testad idag genom att koppla ur generatorn men ingen skillnad:l
Laddar fortfarande för mycket.
De är bara en givare som gör att de blir så hörde jag så, fort man kopplar ur en annan givare så försvann de.
Fortsätter med undersökning.
Laddar fortfarande för mycket.
De är bara en givare som gör att de blir så hörde jag så, fort man kopplar ur en annan givare så försvann de.
Fortsätter med undersökning.
Låter för mig välldigt skumt och har aldrig varit med att ett batteri kan ge mer än 12VOLT när man kopplar ur en generator.
DU måste ha ett super batteri ge det till forkningen!?:q
DU måste ha ett super batteri ge det till forkningen!?:q
Tja den informationen har jag fått :l
Sen vet jag inte om han kopplat fel sladdarna han höll på med när skulle fixa igång ac på bilen och ev andra sladdar.
kan de orsaka sådan fel ?
kan de orsaka sådan fel ?
och denna volt mängd kommer inte med tänningen på slagen utan bara under när man försöker starta
@tonyek 58609 wrote:
Javisst, det är ju då den börjar ladda!
och denna volt mängd kommer inte med tänningen på slagen utan bara under när man försöker starta
Javisst, det är ju då den börjar ladda!
Nu har man iaf fått liv i han bytte styrenhet och relät och nu är de rätt volt mängd ihan.
Men bilen startar endast på startgas Har bytt tändlägesgivare 2 gånger så tror inte de är felet någon mer.
Tips ??:)
Men bilen startar endast på startgas Har bytt tändlägesgivare 2 gånger så tror inte de är felet någon mer.
Tips ??:)
Bilen startar när den är varm om jag stänger av han och provar igen efter 2-3 minuter men så fort han står längre tid då vägrar den
Kan de va någon tempgivare som strular att bilen endast startar varm ?