Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Daimler köper in sig i Tesla - eldriven Smart kommer nästa år

Startad av Krister Lindholm · 2009-05-19 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Stora tyska Daimler AG köper in sig i lilla amerikanska Tesla. Daimler har meddelat att de köper tio procent av aktierna i Tesla för att få tillgång till amerikanernas elteknik. Redan nästa år ska en helt eldriven Smart Fortwo lanseras.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]