Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Därför köper Koenigsegg Saab - Quant ska bli verklighet

Startad av Krister Lindholm · 2009-06-16 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Det är nog många som frågar sig hur lilla Koenigsegg kan köpa Saab, och framförallt varför? Realtid.se hänvisar till en insatt källa som avslöjar att Koenigseggs avsikt med Saab-köpet är att använda fabriken för att sätta solcellsbilen Quant i produktion.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]