Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

De orange snökäpparna försvinner

Startad av Krister Lindholm · 2009-10-30 · 2 svar

Krister LindholmTrådstart
De reflexförsedda orange snökäppar som tydligt markerar vägkanten under vinterväglag är omtyckta av många bilister. Ändå ska Vägverket nu plocka bort dessa med förklaringen att de inte är till för bilisterna utan snöröjarna.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld
Ludde_57
Noll vision var det ja...
Skall inte VV arbeta för att underlätta för bilister, och säkra deras färd efter vägarna?
Vart tar alla fordonsskatter som bilisterna betalar in varje År?
Skatteugglan tas bort av besparingsskäl, garanterat gäller samma orsak dessa "dyra" snökäppar.
Men som de sade här då käpparna togs bort härom året, ser man inte vägen så kör man långsammare... I År är de röda snökäpparna käpparna tillbaka i vägkanten här i trakten.
Ludde_57
"Orange snökäpp kvar på banan"

https://www.alltommotor.se/artiklar/nyheter/orange-snokapp-kvar-pa-banan-1.17529

"– Det ska förtydligas att käpparna egentligen är till för plogarbetarna, inte i första hand för trafikanterna. Vi får enligt våra avtal välja vad vi vill, då väljer vi ruskorna. De är mycket billigare, säger Tord Johansson, på Skanska i västgötska Vara."

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]