Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Eftersupning ska klassas som brottsligt

Startad av Krister Lindholm · 2011-03-17 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Inte en dag för sent kommer nu ett förslag om att så kallad eftersupning ska kriminaliseras även i Sverige. Därmed ska man inte kunna komma undan åtal om rattfylleri genom att ha påstå sig ha druckit efter en trafikolycka.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]