Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Etanol till alla Bentley Continental

Startad av Krister Lindholm · 2010-03-12 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Brittiska biltillverkaren Bentley har som mål att sänka sitt modellgenomsnittliga koldioxidutsläpp med 15 procent till 2012. Därför har de nu beslutat att alla deras Continental-modeller ska vara bestyckade med etanolkonverterade V12-motorer.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]