Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

?Etanolen ökar utsläppen?

Startad av Krister Lindholm · 2010-01-20 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Den svenska etanolsatsningen har inte minskat koldioxidutsläppen, tvärtom. Enligt nya forskningsrön beräknas det svenska etanolprogrammet ha ökat koldioxidutsläppen med 20 miljoner ton. Detta enligt en ny rapport från Expertgruppen för miljöstudier.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]