Jo detta har ju debatterats en del genom åren men inte så mycket som på senare tid och efter tydligen ett par incidenter där man av någon anledning behövt svetsat på en fälg, men rätt använd av sådana punkteringssprejer ser iaf inte jag som något större problem och av dom jag hört som positivt använt denna i många år.
Där det numer även på dom flesta flaskor med klart rekommenderas att man efter en "lagning" skall släppa ut den brandfarliga gasen och sedan fylla på med ren luft (om hur många som egentligen gör det är ju en annan sak), men klart bättre att där hitta bättre passande drivgas så bör det problemet med vara borta.
Många i däcksbranschen menar också på att dessa typer lagningar bör även bara anses vara högst tillfälliga lagningar, innan däcket i fråga undersökts närmare i fråga om däckets stome tagit skada osv, som även där säkert många struntar i om däcket väl håller kvar luften.
Där det numer även på dom flesta flaskor med klart rekommenderas att man efter en "lagning" skall släppa ut den brandfarliga gasen och sedan fylla på med ren luft (om hur många som egentligen gör det är ju en annan sak), men klart bättre att där hitta bättre passande drivgas så bör det problemet med vara borta.
Många i däcksbranschen menar också på att dessa typer lagningar bör även bara anses vara högst tillfälliga lagningar, innan däcket i fråga undersökts närmare i fråga om däckets stome tagit skada osv, som även där säkert många struntar i om däcket väl håller kvar luften.