Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Fartkameror gillas av de flesta

Startad av Krister Lindholm · 2009-11-26 · 1 svar

Krister LindholmTrådstart
Allmänhetens stöd för fartkamerorna är fortsatt starkt. 70 procent av svenskarna tycker att fartkameror är ett bra sätt att övervaka hastigheten. Det framgår av Vägverkets årliga trafiksäkerhetsundersökning.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld
Ludde_57
70% !?
Frågan måste ha ställts på VV´s kontor i Borlänge, för jag har sällan talat eller åkt med någon som gillar fartkameror.

VV´s roman finns att läsa här: https://publikationswebbutik.vv.se/upload/5260/2009_110_resultat_fran_2009_ars_trafiksakerhetsenkat.pdf

Sida 31 innehåller viktigt att veta om denna enkät, t.ex antalet svarande och vilka svar som tagits med i rapporten.

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]