Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Fiat vill bygga Jeep i Ryssland

Startad av Krister Lindholm · 2009-10-13 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Den omaka kombinationen Jeep och Ryssland kan snart bli verklighet. ?Vår dröm är att tillverka Jeep i Ryssland?, säger Fiats vd Sergio Marchionne. Rysslands premiärminister Vladimir Putin håller med och tror att den amerikanska terrängbilen skulle passa bra på Rysslands trasiga vägar.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]