Exakt hur Koenigsegg Group ska finansiera köpet av Saab Automobile har varit ovisst. Men i förra veckan kom uttalande som pekade på att allt är på väg att lösas. Nu har regeringen fått ta del av finansieringsplanen och de ser den som lovande. Enligt SR Ekot är det en annan biltillverkare vid sidan om GM som går in med de saknade pengarna.
Läs mer här...
Nyheten kommer från Teknikens Värld
Läs mer här...
Nyheten kommer från Teknikens Värld