Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Ford säljer av Mazda-aktier - GM diskuterar samgående med Chrysler

Startad av Krister Lindholm · 2008-10-11 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Krisen i bilbranschen och den finansiella oron världen över fortsätter att hålla sitt stryptag om biltillverkarna och då i synnerhet på andra sidan Atlanten. Ford planerar därför att sälja en majoritet av sitt aktieinnehav i Mazda medan GM diskuterar en hopslagning med Chrysler LLC.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]