Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Fortkörare ger mångmiljonintäkter

Startad av Krister Lindholm · 2010-07-29 · 1 svar

Krister LindholmTrådstart
Staten tjänar mångmiljonbelopp på bilförare som bryter mot trafikreglerna. Och intäkterna blir bara större och större. Förra året drog polisen in 671 miljoner kronor, till stor del på grund av fartkameror och högre bötesbelopp.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld
Ludde_57
"Vägverket, numera Trafikverket, har idogt hävdat att fartkamerorna bidrar till en säkrare trafik men alla håller inte med. Motormännen är en av de organisationer som har ifrågasatt användandet av fartkameror, de vill hellre se fler poliser på vägarna."


671 miljoner kronor i intäkter, sänkta hastigheter, fler och fler kameror och allt färre synliga poliser...

Trafiksäkerhet var det ja...

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]