Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Geely äger Volvo - affären klar

Startad av Krister Lindholm · 2010-08-02 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Det dröjde inte länge efter att uppgifterna läckte ut. Nu meddelar Ford att försäljningen av Volvo till kinesiska Geely är genomförd. Geely betalar 13 miljarder kronor för den svenska biltillverkaren. Stefan Jacoby blir ny vd.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]