Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Geely köper Volvo - tillkännagivande kommer i dag

Startad av Krister Lindholm · 2009-12-23 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Nu uppges affären var i stort sett klar. Kinesiska Zhejiang Geely Holding Groups köper Volvo Personvagnar. Ford och Geely har kommit överens efter långa och tuffa förhandlingar den senaste tiden. Volvo uppger att ett pressmeddelande kommer innan lunch i dag.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]