Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Ghazal 1 - Saudiarabiens första bil

Startad av Krister Lindholm · 2010-06-18 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Saudiarabien ska starta bilproduktion, det har kung Abdullah bestämt. Den första saudiskbyggda bilen blir Ghazal 1 - en stor och lyxig suv baserad på Mercedes G-klass.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]