KKaptensarkasm2010-01-04 · #Jag har aldrig satt mig in i hur man tyder chassienummer.
Mitt nummer slutar på PV575137, medan det i katalogen verkar vara en brytning vid SV720102/SV720103.
Då bör mitt chassienummer vara av den tidiga sorten, eller?
jat mycket troligt
bokstaven har troligen med årsmodell enligt vin-numret att göra
P=1993 S=1995 V=?
https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number
ut å shoppa
Jo av din bils årsmodell att dömma så är det den "tidigare" chassinumret som gäller är inte heller hundra hur man annars läser ut dessa chassinummer, men detverkar även av dessa siffror som den mycket riktigt tillhör den tidigare gruppen.
Och visst jag har med speciellt med dessa bilar slutat förvånas över dess priser dess återförsäljare tar för vissa reservdelar och även mycket olika sådana på samma komponeneter mellan olika återförsäljare, men nu tycks vi väl ha ringat in vilka kablar som passar.
KKaptensarkasm2010-01-04 · #Jaha, tänk vad mycket det finns som man inte vet..... t.ex. vin-nummer......
Peter H, helt riktigt. Nu tror jag mig veta vilken wire jag ska beställa. På Teiledirekt.de har jag konstaterat att wire kostar ca 300:-SEK/st. Det är skillnad det.. sen tillkommer frakt förståss.... men ska kolla upp det med.
frakten är billig max 200:- men troligtvis runt 150-190:-
läs mera om mina erfarenheter av denna firma:
https://motorforum.nu/showthread.php?t=9770 KKaptensarkasm2010-01-04 · #Ordern lagd!
Frakten uppgår till 13,25 EUR, så med bromsskor och monteringssats så slutar det totalt på 119,56 EUR
Det är halva priset av en wire hos Stockholmsföretaget.
Men nu har grejorna inte kommit än så man får ju se om det blir bakslag.....
Okey, men då håller vi väl alla tummarna för att grejorna skall passa då,,, och att man nu lärt sig lite mera kring detta märke och möjligheterna att få till det med delar till lite mera vettiga slantar och återkom gärna med rapporter hur det går med denna historia. :-)
KKaptensarkasm2010-01-04 · #Japp, och tack till Er killar som så välvilligt hjälpte till i sökandet.
Jag återkommer med rapport när prylarna anlänt. (de fanns inte på lager så det dröjer något).
KKaptensarkasm2010-01-11 · #Grejorna levererade till dörren dessutom passede de perfekt.
PÅ onsdag blir det ombesiktning och kontroll så att handbromsen funkar......
Hoppas det går bra.
Tack för all hjälp jag fick.
/K
Kul att det även löste sig till slut,, och att dessa förstås passade bilen i fråga.
Jo blev dom bara sedan rätt injusterade så bör det ju inte vara några problem med att passare nålsögat (Bilprovningen) :-)
KKaptensarkasm2010-01-15 · #Jodå, de passade perfekt och ingen anmärkning i bilprovningen.
Nu går den ett år till i alla fall....