Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Höjd skatt på fordonsgas - bensinpriset sjunker trots sommar

Startad av Krister Lindholm · 2009-07-03 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Regeringen har i en ännu inte offentliggjord promemoria flaggat för att de vill höja skatten på fossil naturgas från 2011 och fyra år framöver. Detta då naturgasen, till skillnad från biogasen, har en negativ miljöpåverkan. Kritiker sågar nu förslaget.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]