Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Hummer ska bli snålare i kinesisk ägo

Startad av Krister Lindholm · 2009-06-16 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Efterfrågan på suvar som drar närmare två liter milen är i dessa dagar inte jättestor. Detta var en av anledningarna till varför GM har valt att sälja Hummer. Hummers nya ägare - Sichuan Tengzhong - ska dock ta tag i saken och bygga snålare Hummer-bilar.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]