Riktigt avfettningsmedel (ej miljövarianten) och högtryck med varmvatten har alltid funkat för mig.
Jag håller på och snyggar till motor och växellådan. Vill tvätta bort gammal ingrodd smuts/olja för att få fram en ren yta.
Men en del av smutsen sitter rätt bra fast p.g.a värmen.
Jag har provat med avfettningsmedel och varmt vatten men eftersom motern sitter kvar i bilen vill jag inte gå på med för tuffa medel med tanke på att gummidetaljer och packningar kan skadas.
Är det någon som har bra tips om hur man gör?
Men en del av smutsen sitter rätt bra fast p.g.a värmen.
Jag har provat med avfettningsmedel och varmt vatten men eftersom motern sitter kvar i bilen vill jag inte gå på med för tuffa medel med tanke på att gummidetaljer och packningar kan skadas.
Är det någon som har bra tips om hur man gör?