Vad hände med nollvisionen och trafiksäkerheten?
"Men denna lösning vill den regeringens utredare Björn Hansson inte se i Sverige. Han tycker helt enkelt att den är för drastisk, erfar TT.
Men enligt en av frågans pådrivare, socialdemokraten Susanne Eberstein, är den alldeles för känslig då de 1,5 miljoner pensionärerna i landet är viktiga väljare."
Är inte dryga böter och ev, indraget körkort drastiskt för den som missar en 30 km/h skylt?
Och kan väljare påverka trafiken så här tydligt, vill jag som trafikant och väljare diskutera alkohol/drogkontroller, hastighetsgränser och övervakning...
"Men denna lösning vill den regeringens utredare Björn Hansson inte se i Sverige. Han tycker helt enkelt att den är för drastisk, erfar TT.
Men enligt en av frågans pådrivare, socialdemokraten Susanne Eberstein, är den alldeles för känslig då de 1,5 miljoner pensionärerna i landet är viktiga väljare."
Är inte dryga böter och ev, indraget körkort drastiskt för den som missar en 30 km/h skylt?
Och kan väljare påverka trafiken så här tydligt, vill jag som trafikant och väljare diskutera alkohol/drogkontroller, hastighetsgränser och övervakning...