Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Inom tio år kör bilarna sig själva i konvoj

Startad av Krister Lindholm · 2009-10-23 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Bilar som kör sig själva och förare som läser tidningen på motorvägen är inte så långt borta. I ett nytt EU-projekt utvecklas teknik för fordon som kan köra sig själva i långa tåg på motorvägarna. Allt för att spara bränsle och höja säkerheten.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]