Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Instrumentpanel

Startad av Jimpiz · 2008-10-26 · 18 svar

nisses
@Poke 38030 wrote:
Det kan vara panelen som inte funkar, men oxå någon jordpunkt som är kopplad till panelen. Har du en annan panel så prova!


Jo. Kom på att det är inte hela högra sidan om trippmätarknappen som är död, Bältes påminnaren fungerar, så det är bara (P) (!) Låg spolarvätska, och Glödtrådsvakt som inte fungerar, men nån gång när bilen är kall så kan dessa glöda ytterst svakt, så i mörker ser man att dom lyser.
nisses
@Poke 38030 wrote:
Det kan vara panelen som inte funkar, men oxå någon jordpunkt som är kopplad till panelen. Har du en annan panel så prova!


Hur exakt ska jag jorda, är så dålig på sånt :P
anden__z
Testa först att byta ut panelen om du har en extra hemma.
Om det inte funkar så ta hjälp av någon kunnig med jordningen då ett litet misstag kommer att elda upp halva elsystemet. = skittråkigt.
nisses
Okej. ska iväg å hämta panelen nästa vecka.