Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Kinesiska BAIC bygger Pininfarina-Saab

Startad av Krister Lindholm · 2010-12-30 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Kinesiska biltillverkaren BAIC köpte för ett år sedan verktyg och teknik av Saab och i våras visade de upp sina versioner av 9-3 och 9-5. Nu visar det sig att BAIC låter italienska Pininfarina designa en ny bil baserad just Saab. Premiär nästa år.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]