Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Kinesiska Geely köper Volvo PV enligt nya uppgifter

Startad av Krister Lindholm · 2009-06-18 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Under nattens timmar, svensk tid, har det dykt upp uppgifter i kinesisk media som säger att biltillverkaren Geely Automobile Holdings köper Volvo Personvagnar från Ford Motor Company. Initialt flyttar man den befintliga produktionslinan för XC90 till Kina.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]