Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Kinesiska Geely lägger bud på Volvo!?

Startad av Krister Lindholm · 2009-09-08 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
I dag ska den kinesiska biltillverkaren Geely under en presskonferens i Hong Kong ha uttalat sig om ett eventuellt ägande av Volvo Personvagnar. De ska inte vara intresserade av ett delägande, utan ett 100-procentigt ägande.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]