Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Koenigsegg bildar koncernbolag

Startad av Krister Lindholm · 2009-06-15 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
I dag blev det känt att Koenigsegg i slutet av maj lämnade in en ansökan till Bolagsverket om att bilda aktiebolaget Koenigsegg Group. Detta, om något, stärker fredagens uppgifter om att Koenigsegg med finansiärer i ryggen vill köpa Saab Automobile från GM.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]