I dag blev det känt att Koenigsegg i slutet av maj lämnade in en ansökan till Bolagsverket om att bilda aktiebolaget Koenigsegg Group. Detta, om något, stärker fredagens uppgifter om att Koenigsegg med finansiärer i ryggen vill köpa Saab Automobile från GM.
Läs mer här...
Nyheten kommer från Teknikens Värld
Läs mer här...
Nyheten kommer från Teknikens Värld