Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Koldioxidutsläpp från nya bilar minskar

Startad av Krister Lindholm · 2009-01-26 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Det går framåt för den svenska bilparken. I dubbel bemärkelse. De svenska bilarna blir allt miljövänligare. Förra året minskade utsläppen från nya bilar med 13 procent, enligt statistik från Bil Sweden. Tillsammans med Portugal är vi nu renast i Europa.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]