Vadå bättre ekonomiska förutsättningar!?
Min okvalificerade gissning är att ökningen beror på att fler TVINGAS köra mer bil och fler Mil p.g.a nedläggning av all form av samhälsnyttig verksamhet utanför städerna.
Se ex,vis dessa ganska färska insändare från en närliggande by där det mesta fanns att tillgå på -90 talet. Idag finns knappt mataffären kvar.
https://arbetarbladet.se/torget/1.2760371-hur-ska-min-dotter-kunna-fa-sina-tander-undersokta-
https://arbetarbladet.se/torget/1.2785506-man-maste-kunna-handla-mat-utan-bil
Min okvalificerade gissning är att ökningen beror på att fler TVINGAS köra mer bil och fler Mil p.g.a nedläggning av all form av samhälsnyttig verksamhet utanför städerna.
Se ex,vis dessa ganska färska insändare från en närliggande by där det mesta fanns att tillgå på -90 talet. Idag finns knappt mataffären kvar.
https://arbetarbladet.se/torget/1.2760371-hur-ska-min-dotter-kunna-fa-sina-tander-undersokta-
https://arbetarbladet.se/torget/1.2785506-man-maste-kunna-handla-mat-utan-bil