Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Koldioxidutsläppen ökar trots fler bränslesnåla bilar

Startad av Krister Lindholm · 2011-02-28 · 1 svar

Krister LindholmTrådstart
Under förra året minskade det genomsnittliga koldioxidutsläppen från nya bilar med 13 gram till 151 gram per kilometer. Men ändå ökar totala mängden koldioxidutsläpp från den svenska trafiken och Transportstyrelsen anser därför att bilens betydelse måste minska.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld
Ludde_57
Vadå bättre ekonomiska förutsättningar!?

Min okvalificerade gissning är att ökningen beror på att fler TVINGAS köra mer bil och fler Mil p.g.a nedläggning av all form av samhälsnyttig verksamhet utanför städerna.

Se ex,vis dessa ganska färska insändare från en närliggande by där det mesta fanns att tillgå på -90 talet. Idag finns knappt mataffären kvar.
https://arbetarbladet.se/torget/1.2760371-hur-ska-min-dotter-kunna-fa-sina-tander-undersokta-

https://arbetarbladet.se/torget/1.2785506-man-maste-kunna-handla-mat-utan-bil

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]