Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Kvinnlig bältesanvändning hos män skulle spara liv

Startad av Krister Lindholm · 2008-10-20 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Trafiksäkerhetsföreningen NTF har just genomfört sin årliga undersökning av bilisters bältesanvändning i tätorter. Även om bältesanvändningen totalt blivit bättre de senaste fyra åren så är männen sämre än kvinnorna på att använda bältet och det kostar enligt NTF elva liv om året.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]