Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Magna tar över Opel med rysk hjälp

Startad av Krister Lindholm · 2009-05-30 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Efter sex timmars förhandlingar mellan tyska politiker, amerikanska regeringsrepresentanter och de inblandade företagen blev det äntligen klart. Natten till lördag kom beskedet att kanadensiska Magna tar över Opel. De gör det med stöd av den ryska storbanken Sberbank och den statligt kontrollerade bilkoncernen GAZ.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]