Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Mazda struntar i el

Startad av Krister Lindholm · 2009-01-22 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Japanska Mazda utvecklar, till skillnad från majoriteten av biltillverkarna, ingen lösning för eldrift i sina bilar. De har heller inga planer på att göra det. El anses inte vara tillräckligt ?zoom-zoom?. I stället är det lättviktskonstruktioner och vätgas som sysselsätter Mazdas ingenjörer.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]