Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Mercedes B-klass F-Cell - första användbara bränslecellsbilen

Startad av Krister Lindholm · 2009-08-30 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Nu är bränslecellsbilen redo för vardaglig trafik. Efter många års forskning och utveckling känner sig Mercedes redo att sätta B-klass F-Cell i produktion senare i höst. I bränslecellsutförande är B-klass precis som vanligt, bortsett från att det genomsnittliga koldioxidutsläppet är noll och intet.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]